Koska minä ja mieheni olemme ruoka-aineallergisia, mutta kummallkin eri tyyppiset allergiat. Silti syömme kumpikin samaa ruokaa, mitä teen. Samoin leipomiset, leivät ja kakut tms.

Näillä sivuilla ajattelin kirjoitella tekemistäni ruoista. Ruoka-ohjeeni ovat gluteenittomia, laktoosittomia ja sopivat allergisille. Jokainen voi tehdä niistä omat versionsa. Minun ruokiini ei sisälly mausteita. Lisäksi näistä ruoistani voisi sopia myös laihduttajille, koska ruokani ovat vähärasvaisia sekä en käytä suolaa, tai se suola tulee esim. soijakastikkeesta. Käytän yrttejä tai muita korvikkeita maustamisen sijaan.

Sianlihaa en käytä, koska se ei oikein sovellu minulle jostain syystä, vatsani ei tykkää sian lihasta.

Käytän pääasiassa nautaa, esimä paistijauhelihaa, lammasta fileenä tai jauhettuna, kalkkunaa, broileria.

Kalatuotteita en käytä, koska olen niille pahasti allerginen. Mieheni syö kalatuotteita ruokapaikassa, jos kalaa kaipaa.

Yleensä käytän broileri- tai kalkkunaleikkeitä tai vain juustoa leivän päällä.

Olen lähes 35 vuoden ajan käyttänyt rasvatonta maitoa. Sininen maito maistuu suussani kermalta!

Suolattomaan ruokaan totuin, enkä osaa lisätä ruokaan suolaa. Joten ei kannata ihmetellä jos reseptissä ei ole mainittu suolaa. Jokainen lisätköön sitä suolaa itse suolasirottimesta, jos sitä suolaa kaipaa.

Mutta kokeilla voi vapaasti ja tehdä aine muutoksia oman maun mukaan.

Annosmääriä en tarkkaan laita, kun olen tottunut vuosia laittamaan silmämääräisesti ja oman maun mukaan. Harvoin olen epäonnistunut kokeiluissani ruokien kanssa.